הצעדים בפתיחת עסק

פתחתם עסק? מברוק…

אתם שומעים המון המלצות ופתאום כול הסביבה שלכם הופכת להיות יועצים שיווקיים אז בואו נעשה סדר.

רשימת צעדים שיעשו לכם סדר ובעיקר ימקדו.

  • חזון העסק צריך להגדיר את העסק: מה הסיבה שאנחנו מקימים \ הקמנו את העסק? מה האני מאמין של העסק? ממנו יגזרו ערכי העסק: אמינות, רצינות, מקצועיות ועוד. דבר ראשון נגדיר את העסקה ובערכים שמנחים את העסק ואותם ניישם במודל העסקי.

מעבר להגדרת העסק נפרט את העתיד של העסק ובעליו. למשל איפה העסק ובעליו יהיו בעוד שנתיים מהיום. מותר לדמיין אבל שהחזון לא יהיה מנותק מהמציאות ויתבסס על השוק והיכולות שלכם. שני ההיבטים הבסיסיים של חזון העסק הם הגדרת סיבת קיומו, האני מאמין והערכים, ביחד עם הראייה העתידית לעוד שנים כאשר העסק נמצא במצב של מיצוי פוטנציאל והצלחה.

  • אסטרטגיה שיווקית היא למעשה הדרך להגשמת החזון. מה הפעולות וההחלטות שהעסק צריך לעשות על מנת להגיע למטרות וליעדים שלו.

תהליך יצירת אסטרטגיה עסקית מאפשר לך לזהות ולהעריך את החוזקות והחולשות של העסק שלך, כך שתוכל ליצור אסטרטגיה שנתמכת על החוזקות שלך ומפצה או מבטלת את החולשות שלך.

אסטרטגיה עסקית מאפשרת לך להקצות ביעילות משאבים לפעילות העסקית שלך, מה שהופך אותך אוטומטית ליעילה יותר. זה גם עוזר לך לתכנן מראש עבור מועדים, להקצות תפקידי עבודה ולהישאר במסלול אחר יעדי הפרויקט שלך.

יצירת אסטרטגיה עסקית מעניקה לך שליטה רבה יותר בבחירת סוגי הפעילויות שיעזרו לך ישירות להגיע ליעדים שלך, וכן מאפשרת לך להעריך בקלות אם הפעילויות שלך מקרבות אותך ליעדים.

על ידי זיהוי תוכנית ברורה כיצד תגיע ליעדים שלך, תוכל להתמקד בניצול החוזקות שלך, תוך שימוש בהם כיתרון תחרותי שהופך את העסק שלך לייחודית בשוק.

  • מוכר לכם המשפט "ברגע שאתחיל, אשקיע במיתוג". אז לא השקעה במיתוג מקצועי הכרחי לכל עסק מקטן ועד גדול. מיתוג נכון של עסק מתחיל מלוגו נכון שמספר את הסיפור של העסק וממשיך בסגנון, חומרי שיווק וצבעים המזוהים עם המותג. זהות המותג היא איך המותג שלך נראה, מרגיש ומדבר אל הלקוחות. זה משפיע על כל חווית הלקוח ובסופו של דבר משפיע על האופן שבו אחרים רואים את אמינות העסק.
  • תוכנית שיווקית מתארת את אסטרטגיית הפרסום שארגון יישם כדי לייצר לידים ולהגיע לשוק היעד שלו. תוכנית שיווקית מפרטת את מסעות ההסברה ויחסי הציבור שיבוצעו לאורך תקופה, לרבות כיצד החברה תמדוד את ההשפעה של יוזמות אלו. הפונקציות והמרכיבים של תוכנית שיווק כוללים את הדברים הבאים: מחקר שוק לתמחור המוצרים ומוצרים חדשים לעסק, נתונים דמוגרפים של קהל היעד, בחירת פלטפורמה לקידום מוצרים ושירותים: דיגיטל, רדיו, אינטרנט, מגזינים מסחריים ותמהיל הפלטפורמות הללו לכל קמפיין,  מדדים המודדים את תוצאות מאמצי השיווק ואת לוחות הזמנים שלהם, תוכנית שיווק מבוססת על האסטרטגיה השיווקית הכוללת של החברה.
  • הגדרה וניהול תקציב הם המפתח להצלחה עסקית. הגדרת התקציב עוזרת לך להקצות משאבים איפה שנחוץ שהעסק ישאר רווחי. צריך לחשב כמה העסק צפוי להרוויח ולהוציא בתקופת התקציב. נתחיל בשאילת השאלות הבאות:

מהן המכירות החזויות לתקופת התקציב? היו מציאותיים – אם תעריכו יתר על המידה, זה יגרום לכם לבעיות בעתיד.

מהן העלויות הישירות של המכירה – כלומר עלויות של חומרים, רכיבים או קבלני משנה לייצור המוצר או אספקת השירות? מהן העלויות הקבועות?

עליך לחלק את ההוצאות הקבועות ולא קבועות לפי סוג, למשל: עלות המקום, כולל שכירות, מיסים עירוניים ודמי שירות, עלויות כוח אדם – שכר, הטבות, פרמיות, שירותים – חשמל, מים, טלפון, דפוס, דואר וכלי כתיבה, הוצאות רכב, עלויות ציוד, פרסום וקידום מכירות, עלויות משפטיות ומקצועיות, לרבות ביטוחים.

לכל עסק יש הוצאות שונות ולכן, יתכן שתצטרך לחלק את התקציב לפי קטגוריות. אל תשכחו להוסיף כמה אתם צריכים לשלם לעצמכם.

לאחר שיש נתונים על הכנסות והוצאות, תוכל לחשב כמה כסף העסק מרוויח.

  • בחירה נכונה של ספקים בתחום השיווק זה הרבה יותר מהמחיר שהספק מציע על השירות. בחירת הספק תלויה במגוון רחב של גורמים כמו תמורה טובה למחיר, איכות, אמינות ושירות. לפי סדר העדיפויות והאסטרטגיה של העסק. הספקים היעילים ביותר הם אלה שמציעים מוצרים או שירותים התואמים או עולים על הצרכים של העסק. אז כשאתה מחפש ספקים שיווקים, תהיה בטוח בצרכים העסקיים שלך ובמה שאתה רוצה להשיג בקנייה, במקום פשוט לשלם עבור מה שהספקים מציעים לך.

אז אחרי שעברתם את כל הצעדים בפתיחת העסק שלכם כל שנותר לי הוא לאחל לכם בהצלחה!

נהנתם מהמאמר? שתפו אותו עם חבר :)

אני לא כותבת הרבה, אבל שאני כותבת...

אלו בדר"כ המאמרים הכי מקיפים ופרקטים בעברית על שיווק, עיצוב גרפי, תוכן ועוד

רוצה שאעדכן אותך על המאמר הבא שיצא? אשמח לצרף אותך לקהילה שלי