בחירת תמונות מתאימות לפוסטים ברשתות החברתיות

ידוע כי חשוב מאוד להשקיע בתוכן לשם יצירת בידול מהמתחרים (אני מסתכלת עליהם  כקולגות) ואני מאמינה שתוכן וויזואלי יכול להעביר את המסר בצורה מרגשת ועוצמתית. רשתות חברתיות מציגות תמונות בצורה בולטת יותר בעדכונים שלהן, ותוכן ויזואלי נוטה לייצר הרבה יותר מעורבות מאשר תוכן מבוסס טקסט. זה לא מפתיע כי העיניים שלנו נמשכות באופן טבעי לתמונות.

הנה כמה נקודות שיעזרו לך לבחור תמונות נכונות ומתאימות לפוסטים:

  • התאמה למסר- האם התמונה מתאימה למסר? צריך שיהיה קישור ברור לפוסט – או לפחות מילות מפתח מהכותרת של הפוסט. תחשוב על זה: הכותרת והתמונה הם בדרך כלל הדבר הראשון שרואים. אם אין קשר בין השניים, זה יכול לגרום לפוסט להיראות לא מקצועי, וזה עלול להשפיע לרעה על מעורבות הקהל בתוכן שלך.

אם אתה מתקשה בבחירת תמונה מתאימה, יש לי טיפ בשבילך תנסח את הכותרת של הפוסט שתהיה מילה שתתאים לתמונה. לפעמים זה רק להחליף שם תואר שיש לו דימויים ברורים הקשורים אליו. לדוגמה, לפוסט אין קשר לתפוזים אבל אם הכותרת של הפוסט "פילוח" פתאום יש קשר. תהיו יצירתיים!

  • אותנטיות – בעידן של היום שיש מצלמות בטלפונים הסלולריים ומתעדים הכל יותר קל לצלם ברגע האמת, בטבעיות אין צורך לזייף דברים. וברגע שהתמונה אמיתית וטבעית זה יוצר חיבור של האנשים לתמונה ולטקסט. הקהל מחפש את הצורך להזדהות עם המוצר ע"י אותנטיות.

לדוגמא אם אינסטלטור ישים בפוסט תמונת תדמית שלו עם חליפה מחויטת אז המסר לא יעבור.

  • וויזואל מעביר מסר בצורה משכנעת – התמונה שתבחר לפוסט צריכה להיות משכנעת. במילים אחרות, התמונה צריכה למשוך את העין, לעניין. שהתמונה הראשית של הפוסט היא לרוב הרושם הראשוני אם לקרוא את התוכן של הפוסט או לא. אם התמונה שתבחר תהיה משעממת כניראה שלא הרבה יקראו את הפוסט. לכן חשוב לבחור תמונה מעניינת שתגרה את העין של הקורא לקרוא את הפוסט.
  • הצורך הכי חשוב של קהל היעד- ביטחון – על מנת שקהל היעד שלך ירגיש ביטחון במוצר \ בשירות שלך תפנה לרגשות שלהם ע"י תמונה המביעה רגש והזדהות וכך קהל היעד ירגיש חיבור ותוכל לבנות מערכת יחסים עם הקהל. מה שיכול בסופו של דבר להפוך אותם ללקוחות נאמנים.

לדוגמא חברת נספרסו שנחשבת לחברה מאוד יוקרתית יש לה קמפיין למחזור קפסולות הקפה המשומשות הדבר נוגע בקהל היעד כי יש הבנה שהחברה דואגת לכדור הארץ וכך בעצם החברה מקנה לקהל הצרכנים שלה בטחון.

  • צילומי תדמית ואווירה – יש מאגרי תמונות חינמיות באינטרנט או מאגרי תמונות בתשלום. חשוב מאוד לראות את הרישיון של כל תמונה שמורידים מהאתרים האלה ולאילו שירותים הרישיון של התמונה מתאימים. לכן, הכי מומלץ להשתמש בתמונות שיצרת לך או לעסק כמו תמונות אווירה ותמונות תדמית ע"י צלם מקצועי.

קחו בחשבון שתמונות עם מלל פוגעות בחשיפה שכן נתפסות כניסיון למכור.

תזכור, המטרה היא לתת תחושת ביטחון לקהל היעד והנראות משפיעה על הרושם שאתם מותירים.

נהנתם מהמאמר? שתפו אותו עם חבר :)

אני לא כותבת הרבה, אבל שאני כותבת...

אלו בדר"כ המאמרים הכי מקיפים ופרקטים בעברית על שיווק, עיצוב גרפי, תוכן ועוד

רוצה שאעדכן אותך על המאמר הבא שיצא? אשמח לצרף אותך לקהילה שלי